UPM Application List | INFOCOMM DEVELOPMENT CENTRE (iDEC)
» SERVICES » APPLICATIONS » UPM Application List

UPM Application List

Pengurusan Akademik

Bil. Nama Sistem Pemilik sistem
1. Sistem Maklumat Pelajar (SMP) Bahagian Kemasukan dan Urus Tadbir Akademik
2. Sistem Mesyuarat Senat UPM Bahagian Kemasukan dan Urus Tadbir Akademik
3. Sistem Pemilihan Ahli Senat Bahagian Kemasukan dan Urus Tadbir Akademik
4. Sistem PutraOBE Bahagian Kemasukan dan Urus Tadbir Akademik
5. Sistem Permohonan Bantuan Kewangan Menghadiri Konferensi/Workshop Luar Negara (SPKL) Bahagian Kemasukan dan Urus Tadbir Akademik
6. Internet Graduates Information Management System (iGIMS) Sekolah Pengajian Siswazah
7. Putra Learning Hub Pusat Pembangunan Akademik
8. Putra MOOC Pusat Pembangunan Akademik
9. Putra Blast Pusat Pembangunan Akademik
10. LMS Reporting Pusat Pembangunan Akademik

 

Pengurusan Kewangan

Pemilik sistem : Pejabat Bursar

Bil. Nama Sistem
1. Sistem e-Claim
2. Sistem Slip dan Penyata Tahunan (e-Slip)
3. Fixed Asset Management System (FAMS)
4. Sistem Penyata Yuran Pelajar
5. Sistem Kewangan SAGA (Standard Accounting System for Government Agencies)
6. Sistem SAS
7. Sistem Baucer Buku 1 Malaysia
8. Sistem Bil Tunai
9. Sistem e-Kerja
10. Sistem Pantauan Kehilangan
11. Sistem Pemantauan Integrasi Data SAGA-FAMS
12. Sistem Pemantauan Rekod Kenderaan
13. Sistem Penilaian Prestasi Syarikat
14. Sistem Sebutharga dan Tender (SEHAT)
15. Sistem Wang Panjar
16. UVH Financial System

 

Pengurusan Sumber Manusia

Pemilik Sistem : Pejabat Pendaftar

Bil. Nama Sistem
1. Sistem Cuti (e-Cuti)
2. Sistem Pengeluaran Surat Jaminan Hospital (SPgL)
3. Sistem e-IHRAMS (Integrated Human Resource and Adminstration Management System)
4. Sistem e-Kaunseling
5. Sistem Laporan Prestasi Tahunan (eLPPT) (Akademik, Guru Bahasa, Pentadbir dan Pelaksana)
6. Sistem Perakam Waktu (e-Perakam)
7. Log Rekod Perubatan (Log Medik)
8. Modul Semakan Penyata Gaji
9. Sistem Ilmu Sumber Manusia (SISMAN)
10. Sistem Kajian Kepuasan Pelanggan (SKKP)
11. Sistem Kenaikan Pangkat
12. Sistem Mesyuarat Jawatankuasa Pemilih [Guru, Professor dan Tenaga Akademik Muda (TAM)]
13. Sistem Sistem Pengesahan Dalam Perkhidmatan (OPS Sah)
14. Sistem Pengurus Latihan (SPL)
15. Sistem Pengurusan ISO (e-ISO)
16. Sistem Pengurusan Persaraan
17. Sistem Pengurusan Perubatan - Klinik Panel (SPPKP)
18. Sistem Permohonan Cuti Belajar
19. Sistem Permohonan Jawatan (SPJ Online)
20. Sistem Permohonan Jawatan Akademik (SPJA)
21. Sistem Semakan dan Pengemaskinian RKP (Backlog)

 

Pengurusan Penyelidikan

Bil. Nama Sistem PTJ (pemilik sistem)
1. Central Equipment Monitoring System (CEMS) Pusat Pengurusan Penyelidikan RMC
2. Portal Pengurusan Ilmu (KM Portal) Pusat Pengurusan Penyelidikan RMC
3. Research Project Monitoring System Pejabat TNC PI

 

Pentadbiran PTJ

Bil. Nama Sistem PTJ (pemilik sistem)
1. AgData Institut Kajian Dasar Pertanian
2. Data RU-Publication Institut Kajian Dasar Pertanian
3. Buletin Institut Kajian Dasar Pertanian
4. Sistem Punch GRA dan GRF Institut Kajian Dasar Pertanian
5. Agriculture Conservatory Park (ACP) Institut Biosains
6. Sistem Tempahan Fak. Vet Fakulti Perubatan Veterinar
7. Sistem FoodClicks Fakulti Sains dan Teknologi Makanan
8. Global Media Journal (GMJ) Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi
9. Inkubasi - Keusahawanan Tani Agri Fakulti Pertanian
10. Sistem Aduan Unit Penyelenggaraan Fakulti Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan
11. Sistem Maklumat Kewangan Fakulti Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan
12. Sistem Maklumat Staf Fakulti Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan
13. Sistem Latihan Mengajar dan Internship Fakulti Pengajian Pendidikan
14. Virtual Library Museum Pages (VLMP2) Journal Fakulti Rekabentuk dan Senibina
15. Agribio Resources Management System (ARMS) Putra Science Park
16. MYEXPO SCHOOL Putra Science Park
17. UPM IP Versi 2009 Putra Science Park
18. Sistem e-Klinik Pusat Kesihatan Universiti
19. Sistem emel staf Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
20. MYREN Cloud Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
21. Profil Staf Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
22. Putra Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
23. Putranet Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
24. USYMPOSIA Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
25. Web Conference Pusat Pembangunan Maklumat dan Komunikasi (iDEC)
26. MYEXPO (PRPI) Pusat Pengurusan Penyelidikan (RMC)
27. Sistem Pendaftaran Pusat Islam Pusat Islam
28. Sistem Kejohanan Sukan Staf Pusat Sukan
29. MASUMRegOnline Pusat Sukan
30. Sistem Anugerah Sukan Pusat Sukan
31. Sistem Sukan Kolej Pusat Sukan
32. Sistem Tempahan Kemudahan Sukan Pusat Sukan
33. U-Archery Pusat Sukan
34. Usport Pusat Sukan
35. Sistem Maklumat Atlet Pusat Sukan
36. Sistem e-Meeting JPU Pejabat Naib Canselor
37. Sistem Filing eDMS PNC Pejabat Naib Canselor 
38. Sistem Filing eDMS TNC AA Pejabat Naib Canselor
 39. Sistem Jawatankuasa Carian Calon Dekan/Timbalan Dekan UPM Pejabat Naib Canselor
40. Sistem Maklumat Pegawai Utama Pejabat Naib Canselor
41. Sistem Mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib (Pelaksana) Pejabat Naib Canselor
42. Sistem Mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib (P&P) Pejabat Naib Canselor
43. Sistem Perjalanan ke Luar Negara (SPLN) Pejabat Naib Canselor
44. Sistem u-Respons Pejabat Naib Canselor
45. Sistem Permohonan Khidmat Pembangunan (ePKP) Pejabat Pembangunan Pengurusan Aset PPPA
46. Sistem OSH Online Pejabat Pengurusan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan
47. Sistem Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) (eUndi) Bahagian Hal Ehwal Pelajar
48. Sistem Zakat Pelajar (eZakat) Bahagian Hal Ehwal Pelajar
49. Sistem Maklumat Kenderaan Bahagian Keselamatan
50. Portal News/Buletin UPM Pejabat Strategi Korporat dan Komunikasi (CoSComm)
51. Web PTJ Berpusat Pejabat Strategi Korporat dan Komunikasi (CoSComm)
52. MyTO Perpustakaan Sultan Abdul Samad
53. MyULIS Perpustakaan Sultan Abdul Samad

 

Updated:: 14/08/2018 [nazlina]

MEDIA SHARING

INFOCOMM DEVELOPMENT CENTRE (iDEC)
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
0389471990
0389483514
C1542311158